KLAVERJASVERENIGING “BLOK”

Buurt en Speeltuinvereniging Blok heeft een grote en héél gezellige klaverjasvereniging die al bestaat sinds 1978.

Op dit moment heeft de club 30 leden, die trouw iedere woensdagavond komen. Voetbal of niet en weer af geen weer! Er wordt niet met messen op tafel gespeeld, de mensen komen voor de gezelligheid en hun ontspanning. Op een clubavond wordt dan ook vaak en uitbundig gelachen!

Het seizoen begint bij ons elk jaar op de eerste woensdag in september en de laatste kaarten worden geschud op de laatste woensdag van april. We spelen uiteraard voor de competitie en die is verdeeld in twee helften, namelijk de eerste periode van september tot en met december, waarbij de tussenstand bekend wordt gemaakt. De tweede periode loopt van januari tot en met april en kent weer een periodekampioen. De twee periodes opgeteld geeft een kampioen over het gehele seizoen. De eindstand gaat dus over twintig potjes, dus als je vaak komt dan is de kans groot dat als je eens wat minder punten haalt het dan een afschrijfpotje wordt! De marsenprijs wordt uitgereikt aan degene met het hoogste aantal gespeelde marsen over het gehele seizoen!

Er wordt iedere maand een “maandprijs” uitgereikt. Dat houdt in dat het hoogste potje van iemand, van één avond, wordt opgeschreven. Na vier weken wordt van die vier hoogste potjes de laagste geschrapt. De beste drie worden opgeteld en de hoogste acht kunnen dan een prijsje uitzoeken in de vorm van vlees, koffie, drank, chocolade, handdoeken of een ander prijsje.

Met Sinterklaas, Kerst en Pasen krijgen alle leden een attentie en dan worden de vrijwilligers die iedere keer weer voor ons klaarstaan natuurlijk ook niet vergeten.

De laatste avond wordt er maar kort gekaart er zijn dan wat kleine prijsjes die “willekeurig” worden uitgereikt.De bekers worden uitgereikt, zowel van de tweede periode als van het gehele seizoen, en natuurlijk ook de marsenprijs. De vrijwilligers worden bedankt en krijgen een aardigheidje van de klaverjasclub.